13 juli 2008

Sol, sommer og lang søndagstur!

Jeg tog en pænt lang tur - 15,2 km - her til morgen. Perfekt vejr: sol, let vind og temperaturer mellem 12 og 15 grader.
Min lange rute fører mig langt ud i naturen, Ryhule og Addit skov. Skov, hede, idylliske småsøer, stejle bakker, brusende kildevæld og græssende rådyr er blot en del af sceneriet, og selvom det er hårdt at løbe så lang en tur giver jeg mig alligevel tid til at nyde omgivelserne. Det er ren terapi..
Overvejer stadig om ben-tøjet kan klare en halv-marathon. Der er over 2 måneder til løbet i Skanderborg, så der er endnu god tid til at beslutte sig! I mellemtiden kan jeg jo bare træne med henblik på de 21 km.. (lige nu virker det totalt uoverskueligt..)

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

6 km mere end dagens tur, så har du en ½marathon. Og 13, 5 km er du halvvejs, men napper jo nogle ordentlige lunser af udfordringen nu. Om 3 uger burde jeg nappe 5 km - tal lige om uoverskueligt :-)) Måske jeg burde skifte det program jeg løber efter ud - og være lidt mere hård?
kh
jane

Birthe P sagde ...

Hej Jane.
Vær ikke for hård! Ikke i starten, i hvert fald. Selvom du måske føler at konditionen godt kunne klare et hårdere træningsprogram, så pas på at du ikke overbelaster støttevævene: sener, ledbånd og knogler. Disse strukturer er længere tid om at vænne sig til den nye fysiske belastning end kondition og muskler. Og så får du de dér trælse overbelastningsskader, må holde totalt pause og bliver sat heeelt tilbage. Been there, done that, got the T-shirt..

Unknown sagde ...

Hej Jane.
Jeg giver Birthe fuldkommen ret!! PAS PÅ med ikke at træne for hårdt. Jeg har også været dér, hvor jeg næsten ikke kunne gå, fordi jeg havde SÅ ondt i begge knæ - ren overbelastning p.gr.a. dårlige sko. Hele kroppen er MEGET længe om at blive trænet op, især benene selvfølgelig, og du er simpelthen nødt til at passe på. Ellers skal din krop nok bremse dig - helt og aldeles!!
Og Birthe - det er SINDSSYGT langt, du løber. Jeg tager stadig bare små ture på 4-5 km; men jeg synes, det er meget passende for mig. Uha, 15 km, det kunne jeg bare ikke. Du er bare FOR sej;-))
Knus Karin