26 oktober 2008

Jeg besejrede Himmelbjerget :-)

Det var bare *så* fedt! Himmelbjergløbet på 15,1 km er det mest kuperede motionsløb vi har i DK, og jeg var ikke helt sikker på om jeg i det hele taget ville kunne gennemføre. Vejret var desværre ekstremt dårligt: regn og rusk, og skovstierne op og ned ad bakkerne var meget smattede, glatte og farlige.. Jeg måtte da ned i mudderet 1 gang! Især første halvdel af turen var hård, synes jeg, men i og med at ruten på 2 del af turen gik noget mere på køreveje (lidt asfalt, mere jordveje) gik det noget mere smertefrit der. Men jeg var nede og gå mange gange på turen - det var simpelthen nødvendigt med de stigningsprocenter! Turens sidste kilometer gik således helt nede fra søbredden og op til Himmelbjergets top: en stigning på ca. 120 meter. Så slutspurt var der ikke meget af - men jeg løb da i mål til klapsalver fra tre små søde piger :-)
Jeg var alene afsted, uden kamera, så der er desværre ikke nogen fotos fra selve løbet - men for at give et indtryk af hvor mudret der var derude kommer her et billede af mine løbesko i vaskevand..

Ingen kommentarer: